SAP Business One CRM Uygulamaları
Müşterisi ve Tedarikçisi ile yürüttüğü tüm ilişkiyi kayıt altına alan ve raporlayan firmalarda kurumsallık ve verimlilik anlamında önemli iyileşmeler olmaktadır. SAP Business ONE CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) çözümleri ile tüm bu süreçleri takip etmek özellikle mobil platformlarda yürütmek mümkün olmaktadır. Aynı zamanda Outlook gibi iş süreçlerimizin önemli bir bölümü kapsayan yazılımlarla hem e-mail hem de ajanda (aktivite ) entegrasyonları sağlanarak CRM sürecinin daha etkin yönetilmesi kolaylaştırılmaktadır.
- Fırsat Yönetimi
- Müşteri aktivite planlama ve gerçekleştirme
- Pipeline analizleri
- Teklif Yönetimi
- Kampanya Yönetimi
- Toplu İşlemler (Aktivite, e-mail , SMS vb.)
- Satışçı Performans ve Prim Raporları
- Satış ekipleri masraf yönetimi
Mobil CRM
Klasik CRM Yazılımlarının etkin kullanımlarının önündeki en önemli engel uygulamaların genellikle masaüstü (desktop) uygulamaları ile kısıtlı olmasıydı. CRM gibi genellikle sahada olan satış ekiplerini ilgilendiren bir çözümün sadece bir bilgisayar ekranında servis edilmesi doğal olarak satış ekiplerinin kullanımını da kısıtlıyordu. Günümüzdeki birçok CRM gibi SAP Business ONE – CRM uygulamaları da bütün fonksiyonları ile Mobil cihazlarda da çalışmaktadır. IOS (Iphone) ve Android uygulama olarak kullanılabilen bu uygulamalar sayesinde satış ekipleri sahadayken de verilerini anlık olarak CRM uygulamalarına aktarabiliyorlar.
CRM for OUTLOOK
CRM açısından bir diğer önemli entegrasyon ise firmaların yaygın olarak kullanmakta oldukları Microsoft Outlook e-mail ve ajanda yönetim araçları ile SAP Business ONE – CRM’in direk haberleşmesini sağlayan yapıdır. Bu yapı sayesinde MS-Outlook ekranlarından hiç çıkmadan ve SAP uygulamarını açmaya gerek olmadan aşağıdaki işlevleri yürütmek mümkündür.
- Müşteri Bakiye Bilgisi
- Müşteri CRM Fırsat Bilgileri
- Müşteri Açık Belgeler ( Teklif, Sipariş , İrsaliye, Fatura, Aktivite )
Erişilen bu firma bilgileri ışığında gelen e-mail üzerinden yapılacak işleme Outlook içerisinden karar verilerek ilgili e-mail’e bağlı olarak SAP üzerinde yapılacak işlemler Outlook içerisinden oluşturulabilmektedir. Outlook içerisinden oluşturulabilen SAP işlemleri aşağıdaki gibidir :
- Yeni SAP Aktivitesi Oluşturma (Gelen e-mail’e bağlı olarak telefon görüşmesi, Görev vb. bir aktivite oluşturma)
- Yeni Fırsat Oluşturma (Gelen e-maildeki bilgiler ışığında ilgili firmaya ait bir CRM fırsatı oluşturma ve süreçlerini belirleme)
- Yeni Teklif Oluşturma (Gelen e-mailde müşterinin istemiş olduğu özellikler doğrultusunda Outlook içerisinden bir teklif oluşturarak direk müşteriye iletme)
- Yeni Sipariş Oluşturma (Gelen e-mailde müşterinin talep ettiği özelliklerde bir siparişi oluşturma ve hem müşteriye hem de SAP’de görevi olan ilgililere direk iletme)
Aynı zamanda gelen e-mail ile ilgili oluşturulan tüm aktivite ve görevler için Outlook Ajandasına ve SAP Business ONE – CRM ajandasına bilgiler otomatik olarak akmaktadır. Kullanıcılar burada yaptıkları işlemler dışında manuel ajanda oluşturmak zorunda kalmamaktadırlar.
SAP Business ONE CRM & Outlook Kullanıcı Görevleri
Gelen / Giden e-mail’den bağımsız olarak sunulan bir diğer SAP Business ONE CRM – MS Outlook entgerasyonu da kullanıcı görevleri entgerasyonudur. Bu entegrasyon sayesinde hem SAP hem de Outlook kullanıcısı olan bir çalışan Outlook içerisinden kendisine ait çizelgelenmiş SAP Business ONE görevlerini ve ilgili belgeleri Outlook içerisinden görebilmekte ve gerekli işlemleri yürütebilmektedir.